VILLKOR /FAQ
TISDRAM:
Vår rekommendation är att börja prova brudklänningar 9 månader innan bröllops dagen. Leveranstid kan uppgå till 6 månader, vi försöker alltid göra vårt bästa för en snabbare leverans men vill att man ska räkna med denna tid. Har du inte tid? Vi har även klänningar i butik för direkt köp och finns ibland möjlighet till express leverans. Kontakta oss för mer information.
TIDSBOKNING:
För att få den bästa möjliga upplevelsen som brud ber vi dig att boka din tid på vår boka direkt sida, detta är för att du ska få din egna tid, uppmärksamhet och service så just du har de bästa förutsättningarna att hitta just din drömklänning. Du får självklart ha med sällskap till din provning dock MAX 4 personer.
SÖMNAD:
Det är självklart att man kan vilja göra ändringar på sin brudklänning eller små justeringar, vi erbjuder samarbete med en av stans bästa skrädderier, sömnaden är exklusive priset för brudklänningen. Man ansvarar själv för att boka tid hos skräddare & lämna in klänningen där.
BETALNINGSVILLKOR:
Vid order läggning betalas handpenning på 50% av totala ordern. Handpenning återbetalas ej. Vid leverans av order betalas resterande summa oavsett när upphämtning sker, rea varor betalas 100% vid köptillfället.
ÖPPET KÖP & BYTESRÄTT:
Vi tillämpar inte öppet köp eller bytesrätt, inga undantag. Allt som handlas via vår webb shop går inte att returnera eller byta.
ORDER:
När du har genomfört din beställning skickas en orderbekräftelse till din e-postadress. I bekräftelsen hittar du all information om produkten, pris, fakturerings- och leveransadress.
FÖRVARING:
Vi erbjuder inte normalt förvaring av order i butik, vill man gärna ha denna service kostar det 500:- per månad och betalas i förskott.
DELIVERY:
Vår normala leverans är 2-10 arbetsdagar vid leverans av produkter i lager. Beställningar gjorda på helger skickas tidigast följande måndag. Brud beställningar är upp till 6 mån leverans.
Vi reserverar oss för eventuella felskrivningar, produkt förändringar, prisjusteringar och färg avvikelser samt eventuell slutförsäljning. Vi förbehåller oss rätten att justera eventuella felaktiga priser före och efter att beställningen är behandlad. Eventuella rekommendationer är endast rekommendationer utifrån personliga uppfattningar. Vi arbetar för att våra foton skall vara så representativa som möjligt och överensstämma med verkligheten. Vi kan inte garantera att alla bilder exakt återger produkternas verkliga utseende. Vi ansvarar inte för information på Webbplatsen som kommer från tredje part.
TERMS AND CONDITIONS
PRICES:
All prices in the store are stated in SEK and all prices are exclusive of 25% VAT. We reserve the right to change prices due to price changes, incorrect printing in the price list and inaccuracies in prices due to incorrect information and reserve the right to adjust the price.
COMPLAIN
Should your product be damaged or incorrectly dispatched when the arrival takes us into use with current consumer protection legislation to remedy the error free of charge. You must always contact us to get an approval before you return and defective item. The complaint must be sent immediately after the defect has been discovered with pictures of the issue.
HOW DO YOU PROCEED WITH A COMPLAINT?
Any errors and defects must always be reported to info@uniquebyess.se where you enter your name, address, e-mail address, order number and a description of the error. If we fail to deal with defects or deliver and similar products, we will refund you for the defective product in question with applicable consumer protection legislation. We are responsible for return shipping for approved complaints. We reserve the right to refuse and make a complaint if it turns out that the product is not faulty in accordance with current consumer protection legislation. In the case of complaints, we follow guidelines from the General Complaints Board, see arn.se.
PRODUCT INFORMATION
We reserve the right to make printing errors on this website and the final sale of products. We do not guarantee that the images reflect the exact appearance of the products as a certain color difference may occur depending on the screen, photo quality and resolution. We always try our best to expose the products as accurately as possible. We also reserve the right to make price errors - canceled order
In the event that a dispute cannot be resolved in agreement with the company's customer service and the customer, you as a customer can turn to the General Complaints Board, see arn.se. For residents of an EU country other than Sweden, complaints can be submitted online via the European Commission's platform for mediation in disputes. In the event of a dispute, we follow decisions from ARN or the corresponding dispute resolution body. Disputes concerning the interpretation or application of these general terms and conditions shall be interpreted in accordance with Swedish law and law.